Gamedev kiedyś i dziś – jak zmieniła się produkcja gier komputerowych?
Podczas czterodniowego cyklu warsztatów zastanowimy się wspólnie, jaką drogę pokonała branża elektronicznej rozrywki, by z wąskiej niszy pasjonatów przedostać się prosto do popkulturowego mainstreamu.
Pierwsze dwa spotkania skupiać się będą wokół szeroko pojętego retro sięgającego przełomu lat 40. i 50. XX wieku. Uczestnicy będą mieli okazję osobiście zmierzyć się z wyzwaniami, jakie stawiały m.in. niska moc obliczeniowa ówczesnych komputerów, konieczność posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej do ich obsługi, czy brak regulacji prawnych chroniących twórców przed nieuczciwą konkurencją.
Trzecie i czwarte zajęcia będą dotyczyć bieżących dylematów rynku growego, takich jak nowoczesne modele płatności (z naciskiem na „Game as a Service”), „asset flipping”, „remasterowanie” vs. „remake’owanie”, „outsourcing”, „crunch” i łatanie niedokończonych gier po premierze. Uczestnicy spróbują opracować gry wpisujące się w odgórnie narzucone przez inwestorów wytyczne, by następnie zbudować wokół nich lojalny fandom.
![](https://2023.slot.art.pl/wp-content/uploads/2023/05/saf2023_gamedev.jpg.webp)